Page 88 of 145 FirstFirst ... 387884858687888990919298138 ... LastLast
Results 2,176 to 2,200 of 3614

Thread: Pokemon Riddle

  1. #2176
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    well, i did have a lot of guesses though
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  2. #2177
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    It's not Purugly.

    You were closer before.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  3. #2178
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. hypnosis
    What was I gonna say... Oh, right. sleep talk+ snore
    It's not like making the connection's hard. bound to odd keystone
    Even for a pea-brain like me... 108 spirits, 108 kilograms + odd keystone means very light spirits
    Call me creepy, but I... have weird tastes.
    I love all the scary things and shun that which is cute. ghost/dark
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. before it was locked away?
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! buddhism
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... well, in anime spiritomb destroys everything

    My last guess for today: SPIRITOMB
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  4. #2179
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    Still no.

    Try looking at some of the lines differently.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  5. #2180
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. yawn
    What was I gonna say... Oh, right. snore + roar + howl
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me...
    Call me creepy, but I... have weird tastes. biting
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. past generations it could learn captivate
    You get me, right? Heck, even gods would get my point!
    Ugh... More clues, eh? (quick)feet
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... Dark pokemon, steals things

    today is Mightyena my guess
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  6. #2181
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    In a Forsaken world.
    Posts
    878

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. Has been sleeping for a long time.
    What was I gonna say... Oh, right.
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me... These three lines refer to the fact that his design is similar to a dinosaur, and T-rexes (best known Dino) have tiny brains.
    Call me creepy, but I... have weird tastes.
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays.
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! He's a legendary.
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it? Was in the original Mystery Dungeon, but not in Gates to Infinity.
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... He was a boss, and was extremely hard, due to many of his strong moves.

    Groudon

    That's the only idea I have, and I'm damn well hoping I'm right.

  7. #2182
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    No, but Swalot has one line right, and Shymain has the right idea with two.

    After the next guess, I'll give a hint.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  8. #2183
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough.
    What was I gonna say... Oh, right. Sleep Talk, tail doesnt need to sleep
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me... Second tail small brain
    Call me creepy, but I... have weird tastes. crunch
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays.
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! stupid trainer at unown ruins HGSS
    Ugh... More clues, eh? Horse feet
    That new game... am I back in it? Head on its BACK
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... It bites pokemon coming to close

    number #203: Girafarig!!!!
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  9. #2184
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    No.

    There are references to games that aren't main Pokemon games in the riddle. One of them should be obvious.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  10. #2185
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough.
    What was I gonna say... Oh, right.
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me...
    Call me creepy, but I... have weird tastes.
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays.
    You get me, right? Heck, even gods would get my point!
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though...

    Quick guess: Ampharos
    Because:
    - it has a mega evolution
    - new type is dragon, so a bit of a god
    - mareep was cute, ampharos not anymore
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  11. #2186
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    No.

    ...But I'd keep some of the things you said in mind.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  12. #2187
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Suddenly, a light bulb appeared:

    ZOROARK

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. zorua sleeps in hair
    What was I gonna say... Oh, right. talks with humans
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me...
    Call me creepy, but I... have weird tastes. 'blood' around mouth, crunch
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. zorua being adored
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! changed into Shiny legendary beasts
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... obvious
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  13. #2188
    Join Date
    May 2012
    Location
    Somewhere in Hoenn
    Posts
    667

    Default

    I doubt this is right, but I'm guessing Jirachi.

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough - Learns Rest, and sleeps for a thousand years at a time.
    What was I gonna say... Oh, right.
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me... - Was quite simple-minded in the 6th movie.
    Call me creepy, but I... have weird tastes.
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. - Not sure; something to do with the 6th movie maybe?
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! - Is a legendary, and its power was used to create fake Groudon in the movie and fake Kyogre in the manga.
    Ugh... More clues, eh? - Possible reference to genies and granting three wishes?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun. - Was in the original Pokepark Wii and Mystery Dungeon games, but not in the most recent ones.
    Maybe not fun for the others, though... - Is known to be annoying to face in competitive battles.

    ...Yeah, not a great guess, but oh well.

    Friend Safari - Bug with Butterfree/Volbeat/Vivillon - PM me for my FC!
        Spoiler:- Shiny hunting stuff:


  14. #2189
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    37

    Default

    I thought about it, a pea brain would be purrlion as they don't make him look very sufficient but he is a lot bigger and stronger and isn't fooling around as the little one
    [CENTER]
    [IMG]http://i41.*******.com/2e6fo5d.png[/IMG]


    [IMG]http://i43.*******.com/1zb9cvd.jpg[/IMG]

    I AM A SHINY POKEMON HUNTER! I DO NOT CARE ABOUT IV'S AND EV'S, INFACT NEVER GIVE ME A POKEMON WITH THAT UNLESS I WANT IT
    Black 2 pokemon name: pokemon
    Friend code:2366-7219-1441
    [IMG]http://i41.*******.com/vrc7qq.gif[/IMG]
    I AM LOOKING FOR A CLONING SERVICE AND A SHINY GENESECT

  15. #2190
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    Nope. A summary of hints, with some clarification:

    - The first two lines relate to moves
    - Two games are mentioned which aren't main Pokemon games

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  16. #2191
    Join Date
    Jun 2013
    Location
    Geelong, Victoria, Australia!
    Posts
    1,075

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough - Learns Uproar
    What was I gonna say... Oh, right. - Can learn Sleep Talk
    It's not like making the connection's hard. - ???
    Even for a pea-brain like me... - Was quite simple-minded in PMD D/T/S
    Call me creepy, but I... have weird tastes. - ???
    I love all the scary things and shun that which is cute. - Can be scary
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. - Got into a fight with Sunflora and shunned her
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! - ???
    Ugh... More clues, eh? - With "Sentry Duty" he likes you to get it straight away and will score you low if you need clues
    That new game... am I back in it? - PMD Gates To Infinity
    Pleaaaase! It was soooo fun. - He loved annoying everyone
    Maybe not fun for the others, though... - He was annoying and got old quickly for some people

    My guess is... Loudred

    "Well I'm walking by the red light
    Gonna find me all that I'm owed
    And I know where I'm gonna be then
    When the red light's gonna shine on me"

  17. #2192
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. Rest
    What was I gonna say... Oh, right. Or uproar
    It's not like making the connection's hard.
    Even for a pea-brain like me... Because its mouth is so big, it must have a smalll brain
    Call me creepy, but I... have weird tastes. Crunch
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. Whismur
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! Can be heard foor over six miles away
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... noise

    NINJA'D

    Exploud
    Last edited by Shiny Swalot; 18th September 2013 at 7:47 AM. Reason: NINJA'D
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  18. #2193
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    Nope.

    You're getting both moves wrong.

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  19. #2194
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Crazy Town, Land of Insanity
    Posts
    4,291

    Default

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. It's eyes are always closed, yet not asleep.
    What was I gonna say... Oh, right. It can learn Amnesia
    It's not like making the connection's hard. Pokémon Ranger needs you to connect lines.
    Even for a pea-brain like me... According to Pokédex, it's brain is the size of a pea.
    Call me creepy, but I... have weird tastes. It eats, well, anything.
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays.
    You get me, right? Heck, even gods would get my point!
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it?
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though...

    Uh, Gulpin?

  20. #2195
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    The Land of Fish and Chips
    Posts
    1,030

    Default

    Yep, the answer is Gulpin!

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. Learns Yawn...
    What was I gonna say... Oh, right. ...And can also learn Amnesia.
    It's not like making the connection's hard. In Mystery Dungeon, a Gulpin was in charge of linking moves.
    Even for a pea-brain like me... Most of its body is its stomach.
    Call me creepy, but I... have weird tastes. Originally had no meaning, though Dirkac's idea is great!
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. A Poison type, which is effective on the new Fairy type
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! Fairy is good on Dragon, a lot of Legendaries are Dragons typed
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it? Was a Pokeball Pokemon in Super Smash Bros Brawl...
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... ...Where it ate people, which wouldn't be fun for them!

    Congrats, Dirkac!

    Who cares about cookies? Come to the Light Side, we have CUPCAKES!

    Animal Crossing: New Leaf Dream Code: 7100-3458-5872

  21. #2196
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Crazy Town, Land of Insanity
    Posts
    4,291

    Default

    Quote Originally Posted by Chibi_Muffin View Post
    Yep, the answer is Gulpin!

    Ugggwaaa... Sorry about that. Can never sleep enough. Learns Yawn...
    What was I gonna say... Oh, right. ...And can also learn Amnesia.
    It's not like making the connection's hard. In Mystery Dungeon, a Gulpin was in charge of linking moves.
    Even for a pea-brain like me... Most of its body is its stomach.
    Call me creepy, but I... have weird tastes. Originally had no meaning, though Dirkac's idea is great!
    I love all the scary things and shun that which is cute.
    I USED to like cute things, but I'm just sick of 'em nowadays. A Poison type, which is effective on the new Fairy type
    You get me, right? Heck, even gods would get my point! Fairy is good on Dragon, a lot of Legendaries are Dragons typed
    Ugh... More clues, eh?
    That new game... am I back in it? Was a Pokeball Pokemon in Super Smash Bros Brawl...
    Pleaaaase! It was soooo fun.
    Maybe not fun for the others, though... ...Where it ate people, which wouldn't be fun for them!

    Congrats, Dirkac!
    Wow, I actually got that...

    Eh, this one will be much less obscure than my last one :P



    Hello.
    You may find me strange...
    But I do have friends.
    I must say, I can be quite helpful...
    If you want to quit.
    You might say that I'm bragging there,
    But I have enough effect on others that I deserve it.
    Others have also said that I am rare...
    But like others say, I can be found pretty much everywhere.

    So, you could tell me who I am, right?
    Or do you mix me up like everyone else in this thread?

  22. #2197
    Join Date
    Aug 2013
    Location
    The stomach of a Swalot
    Posts
    352

    Default

    OKAY, THAT IS SO IRONIC Chibi_Muffin.......

    Well for the new one:

    Hello.
    You may find me strange...
    But I do have friends.
    I must say, I can be quite helpful...
    If you want to quit. Teleport
    You might say that I'm bragging there,
    But I have enough effect on others that I deserve it.
    Others have also said that I am rare... only via breeding in B2W2
    But like others say, I can be found pretty much everywhere. DPtHGSS

    So, you could tell me who I am, right?
    Or do you mix me up like everyone else in this thread? trick, swap attacks

    ABRA
    Last edited by Shiny Swalot; 18th September 2013 at 5:51 PM.
    VM or PM to join, members are always appreciated
    Made by GoggleWaddleDee
    Made by Cloneydew2000 ((click to go to his page))
    Viewing all pokemon anime episodes ((main episodes)). Last episode watched: 040 : The Battling Eevee Brothers

  23. #2198
    Join Date
    May 2012
    Location
    Somewhere in Hoenn
    Posts
    667

    Default

    I'm gonna guess Audino.

    Hello.
    You may find me strange...
    But I do have friends - Chansey/Blissey
    I must say, I can be quite helpful...
    If you want to quit. - Eh... quit grinding, perhaps?
    You might say that I'm bragging there,
    But I have enough effect on others that I deserve it. - Gives a huge amount of Exp. when defeated.
    Others have also said that I am rare...
    But like others say, I can be found pretty much everywhere. - Only found in shaking grass, but can be found on almost every route with grass in Unova.

    So, you could tell me who I am, right?
    Or do you mix me up like everyone else in this thread? - Learns a lot of moves, like Entrainment/Simple Beam/Bestow, that "mix up" opponents' moves/abilities.

    Friend Safari - Bug with Butterfree/Volbeat/Vivillon - PM me for my FC!
        Spoiler:- Shiny hunting stuff:


  24. #2199
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Crazy Town, Land of Insanity
    Posts
    4,291

    Default

    Not Audino, not Abra.

  25. #2200
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    South Georgia
    Posts
    1,328

    Default

    Is it Chansey? It is rare, but in every pokemon center!
    About to do an X Scramble Challenge!!!
    Let me know if you would like to trade or battle!
    3DS Friend Code: 1779-0043-7163
    Name on 3DS: BT

Page 88 of 145 FirstFirst ... 387884858687888990919298138 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •